Albi již dva roky úspěšně využívá Synfony

16. červen 2025 |
  • Aktuality
| Mikuláš Černý

O zkušenosti s elektronickým katalogem produktových dat Synfony se podělil výrazný český brand v odvětví her, přání a dárkových předmětů s mezinárodním přesahem: ALBI Česká republika a.s.

Značku Albi zná asi každý, kdo posílá svým blízkým krásně zpracovaná přání nebo hraje deskové hry. Právě od pohlednic a přáníček se úspěšné vydavatelství založené dvěma studenty v roce 1991 odrazilo. Dnes je aktivní na několika středoevropských trzích (na Slovensku je ve své kategorii jedničkou), v Česku provozuje přes dvacet prodejen a svojí velice pestrou produkci dodává více než dvěma tisícům obchodních partnerů všech velikostí. Na trh exkluzivně uvedlo řadu zahraničních herních titulů, jako například legendární Osadníky z Catanu, a pomáhá prorazit i tuzemským studiím (třeba s velice úspěšnou fantasy hrou Karak, která přivedla již celou řadu dětí do fascinujícího světa deskovek). Rozvíjí však i vlastní inovativní elektronický produkt, Albi tužku pro interaktivní zábavu i výuku jazyků.
Impulsem pro zavedení GDSN e-katalogu Synfony byl požadavek významného maloobchodního partnera. Pokročilý způsob sdílení dat se u mnohatisícového, rychle se obměňujícího portfolia produktů (vlastních i od jiných dodavatelů) osvědčil. Albi implementovalo GDSN přesně před dvěma roky.

Standardizace dat je pro Albi klíčová pro zajištění kvality informací

„Master data spravujeme v interním systému, který není integrován s GDSN. GDSN využíváme jako kanál pro synchronizaci dat s jedním klíčovým odběratelem. Ostatní odběratelé mají vlastní portály, kam informace o výrobcích zveřejňujeme samostatně,“ upřesňuje Michaela Borisovová Key account manager ve společnosti ALBI Česká republika. Práce se Synfony je podle ní pohodlná. „Oceňujeme, že systém umožňuje kopírovat podobné položky a nemusíme zadávat všechno znovu od začátku.“
Největší výzvou podle manažerky je občasná náročnost při zadávání většího množství dat. „Naštěstí nás systém upozorňuje na chyby či nevyplněné povinné údaje, což nám pomáhá zadat veškeré důležité informace, které od nás odběratel požaduje,“ vysvětluje Michaela Borisovová. „Standardizace dat je klíčová pro zajištění kvality informací, které končí u odběratele. Pomáhá minimalizovat chyby, zrychlit procesy a zlepšit komunikaci mezi všemi stranami. Kéž by více odběratelů přestalo požadovat vkládání informací o produktech do jejich interních systému a všichni hromadně odebírali detaily o produktech přes GDSN,“ přeje si na závěr manažerka.