Moen: GDSN i v sektoru koupelen

28. srpen 2023 |
  • Aktuality
| Mikuláš Černý

 GDSN se kromě klasického retailu, DIY a zdravotnictví začíná prosazovat také v oblasti technologií pro domácnost. Konkrétně v sektoru vybavení koupelen ho úspěšně zavedl lídr severoamerického trhu, společnost Moen.

Společnost Moen je přední americký výrobce dřezových a umyvadlových baterií, vanových a sprchových setů, armatury a nejrůznějších doplňků. Ty nabízí ve spolupráci s desítkami partnerů v čele se společnostmi Lowe’s, The Home Depot, Wayfair, Ferguson nebo Houzz. S některými z těchto společností Moen začal sdílet produktová data pomocí GDSN.  

GDSN pro zalistování

Andrea Brenneman, manažerka obsahu digitálního obchodu Moen, vede tým on-line marketingu odpovědný za distribuci obsahu těmto prodejcům. Několik klíčových obchodních partnerů, jako je Lowe's, Amazon a Kent Building Supply, začalo vyžadovat produktová data před uvedením výrobků na své stránky.
„Donedávna museli kolegové z IT zasílat všechna produktová data odběratelům ručně prostřednictvím různých formátů a stejně tak je aktualizovat," vysvětluje Andrea Brenneman. To pro ně znamenalo – nad rámec jejich rutinní činnosti – velkou zátěž.
„Od IT se očekává implementace a údržba vhodných softwarových a hardwarových řešení, nikoli řízení každodenních obchodních procesů a údržby dat. Implementace GDSN týmu IT pomohla k tomu, aby se soustředil na svoji hlavní práci. Obchodní procesy, kam patří i zalistování produktů, mohl svěřit zpět do rukou příslušným oddělením,“ vysvětluje Gary Freeh, hlavní aplikační analytik ve společnosti Moen.

Vždy aktuální a přesná data o tisících položkách

Integrace GDSN do digitální strategie firmy byla však výhrou nejen pro IT tým. Z benefitů globální datové synchronizace těží také oddělení prodeje a marketing. Obě pracoviště mají po ruce vždy aktuální data o tisících nabízených položkách. Díky automatizovanému toku informací nejsou informace nikdy zastaralé a zjednodušený proces vyžaduje méně manuálních zásahů.
„Pokud v minulosti došlo ke změně v datech o výrobku, nebo se položka obměnila, tyto změny se ve výměně informací propsaly zpravidla až na základě požadavku odběratele. Nově se každá změna v SAP automaticky přenáší do elektronického katalogu produktových dat. To je obrovský rozdíl. V systému máme kontinuálně přesnější a aktuálnější data,“ uzavírá Andrea Brenneman.