Již téměř sto let vyrábí řecká společnost FAGE jogurt a další mléčné výrobky. Firma je celosvětově uznávána pro kvalitu svých produktů a pro mnoho spotřebitelů je jejich značka synonymem pro řecký jogurt. Lídr trhu nespí na vavřínech a sází na technologické inovace. Nově začal svá produktová data sdílet přes GDSN.
Digitalizace = konkurenceschopnost
Během své dlouhé historie FAGE mnohokrát adaptoval obchodní strategii, aby překonal nové a nové výzvy. V uplynulém desetiletí například provedl změny, kterými vycházel vstříc měnícím se požadavkům na dodávky do své rozsáhlé evropské prodejní sítě a posílil tak svoji přítomnost na zavedených trzích a expandoval na nové.
Mezi hlavní výzvy, kterým FAGE v poslední době čelil, patřily mnohé lokální legislativní požadavky, a hlavně potřeba vysoce kvalitních B2B a B2C dat pro podporu digitalizovaných procesů dodavatelského řetězce. Management firmy pochopil důležitost a potenciální dopad sílícího trendu digitalizace. Věděl, že musí jednat rychle, jinak by mohl promarnit prodejní příležitosti, což by mělo negativní dopad na zisky.
Vzhledem k tomu, že vedení FAGE vždy považovalo kvalitu produktu za svou nejvyšší prioritu, vědělo, že kvalitní produktová data jsou součástí celkové kvality produktu. FAGE proto byla jednou z prvních společností v Řecku, která se připojila k GS1 Global Data Synchronization Network. A to prostřednictvím elektronického katalogu produktových dat HellaSync certifikovaného GS1 Greece.
350 produktů v GDSN
„Donedávna jsme jako mnoho společností zasílali zalistovací karty našich produktů obchodním partnerům prostřednictvím souborů Excel,“ říká Epameinondas Klapsis, 25letý veterán firmy FAGE. Manažer pro identifikaci a produktová data v oddělení výzkumu a vývoje uvádí zajímavé detaily: "Ačkoli se produkt od produktu a trh podle trhu liší, v průměru definujeme přibližně sto atributů pro každý produkt. Více než 90 % vyráběných polože, což je kolem 350 produktů jsme do GDSN nahráli s úplnou hierarchií balení. Brzy bychom měli dosáhnout sta procent." Tato data firma sdílí s obchodními partnery v Řecku a více než desítce dalších zemí.
80% úspora času
GDSN umožnilo společnosti FAGE dodávat produktová data svým zákazníkům mnohem rychleji. Nyní to její pracovníci zvládají za pouhých 20 % času, který dříve potřebovali. Společnost také zaznamenala zrychlení interních operací a procesů: každé oddělení těží z toho, že má jedno unikátní datové úložiště spravované expertním týmem řádně vyškolených kolegů v jejich oddělení výzkumu a vývoje.
„GDSN nám poskytlo jedno centralizované místo a jeden standardizovaný mechanismus pro správu našich produktových dat,“ vysvětluje Klapsis. "To nám pomáhá udržet si pozici vedoucí značky v segmentu mléčných výrobků a zajistit pověst organizace, která strategicky a proaktivně reaguje na rychle se měnící trh."
Společnost FAGE plánuje sdílet i data o recyklovatelnosti svých obalů. Společnost si je velmi dobře vědoma rostoucích požadavků na udržitelnost vyplývající z legislativních opatření – a jejich zákazníci také stále více vyžadují tento druh informací.