E-katalog produktových dat SYNFONY přichází na slovenský trh. Dlouhodobé partnerství GS1 Czech Republic a GS1 Slovakia v oblasti datových služeb je korunováno mimořádným úspěchem: z výhod standardní výměny produktových dat na bázi GDSN brzy budou těžit i slovenští dodavatelé a obchodníci!
Loňský rok byl z pohledu rozvoje globální datové synchronizace na českém trhu přelomový. Z jednoho obchodního řetězce podporujícího GDSN se staly čtyři: Albert, dm drogerie markt, Globus a Rossmann. A s tím logicky souvisel i značný nárůst počtu dodavatelů, kteří přes GDSN začali zasílat svá produktová data. Ke konci roku 2021 bylo v GDSN registrováno přes 140 českých dodavatelů. Více než sto jich přitom přibylo právě v loňském roce a řada dalších publikuje svá data na český trh ze zahraničí.
Československá služba
Největším úspěchem je však bezesporu expanze GDSN katalogu Synfony na Slovensko. Řešení pro sdílení produktových dat je naplánováno jako československá služba. Díky sdílení zkušeností z českého trhu se očekává jeho rychlé rozšíření. Úzká spolupráce předpokládá udržování české a slovenské jazykové mutace e-katalogu a společného česko-slovenského datového modelu. Obě verze budou obsahově podobné a v rámci společného rozvoje byl definován primární cíl – další posilování uživatelské přívětivosti řešení, které je jednou z jeho hlavních předností.
Ostrý start na New Retail Summitu
Vedle technické podpory GS1 Czech Republic pomáhá slovenské sesterské organizaci také s marketingem. Všechny prvky korporátní identity a především webové rozhraní jsou shodné s verzí již důvěrně známou uživatelům na českém trhu. „SYNFONY bylo odborné veřejnosti poprvé představeno zde na New Retail Summitu v Bratislavě,“ říká Iveta Hreusová z oddělení komerčních služeb v GS1 Slovakia. Spolu s ní na slovenské pobočce českého Retail Summitu pořádané společností Blue Events vystoupil Tomáš Tlučhoř, ředitel datových služeb GS1 Czech Republic.
Summit byl zároveň pomyslnou startovní čarou spuštění elektronického datového katalogu Synfony Slovensku. A již na přelomu roku se očekává zapojení prvního slovenského obchodního řetězce.