Rok 2021 je za námi a z pohledu rozvoje globální datové synchronizace na českém trhu ho zcela jistě můžeme označit za jeden z klíčových. Z jednoho obchodního řetězce podporujícího GDSN se staly čtyři: Albert, dm drogerie markt, Globus a Rossmann. A s tím logicky souvisel i značný nárůst dodavatelů, kteří do přes GDSN začali zasílat svá produktová data.
Několik zajímavých čísel
Abychom byli konkrétnější, ke konci roku 2021 bylo v GDSN registrováno přes 140 českých dodavatelů. Více než sto jich přitom přibylo právě v loňském roce a řada dalších publikuje svá data na český trh ze zahraničí. Pokud se na GDSN podíváme z globálního hlediska, bylo v něm na konci roku 2021 registrováno zhruba 65 000 společností. Toto číslo jednoznačně potvrzuje pozici GDSN jako globálního leadera ve sdílení produktových kmenových dat zejména o rychloobrátkového zboží v maloobchodu. Rok 2021 byl úspěšný i pro GDSN e-katalog SYNFONY, který pro příjem dat v ostrém provozu začal využívat Albert Česká republika a kam se v loňském roce zaregistrovaly desítky dodavatelů.
Ani v tomto roce nespíme
V letošním dvojkovém roce 2022 by do GDSN v Čechách měly vstoupit alespoň dva další obchodní řetězce. A já pevně věřím, že se tento cíl podaří naplnit. Pracovat se však bude i na rozvoji datového modelu tak, aby bylo možné jednoduše sdílet i informace například o váženém zboží. Za celý tým SYNFONY a GS1 Czech Republic Vám přejeme úspěšný rok 2022 bez zbytečného papírování!
2021: klíčový rok pro GDSN na českém trhu
21. leden 2022 |
| Mikuláš Černý