GDSN mezi highlights Retail Summit Action

10. kvě 2021 |
  • Aktuality
| Mikuláš Černý

Jeden z nejzajímavějších příkladů z praxe přinesla prezentace tandemu Petra Berana ze společnosti Albert Česká republika a Petry Kellermann Slotemakerové z Nestlé Česko. Sekci s názvem "Sjednocená produktová data pro online i offline: proč se vyplatí využít globální standard" uvedl teoretickým přehledem benefitů GDSN pro dodavatele a odběratele Tomáš Tlučhoř, ředitel datových služeb v GS1 Czech Republic. A teď do reálného provozu!

Za největší přínosy řešení na bázi globální datové synchronizace Petra Kellermann Slotemakerová označila vysokou kvalitu a dostupnost dat v reálném čase. Časovou úsporu díky zjednodušení komunikace produktových kmenových dat Digital Transformation Lead manažerka v Nestlé odhaduje na 200 h měsíčně. "Byli jsme otevřeni různým možnostem a zkoušeli více řešení včetně interface API, ale pouze GDSN nám nabídlo možnost harmonizace sdílení dat napříč všemi partnery," řekla manažerka. Nahrání dat je podle ní velmi jednouché. Data nyní výrobce zasílá v nejvyšší kvalitě, stejně jako změny v datech, které zákazník okamžitě vidí. "Kromě toho odpadá zdržení dodávek v důsledku pomalého zalistování na straně zákazníka. To znamená snížení out-of-stocků a ztrát v obratech," vysvětlila Petra Kellermann Slotemakerová.
DSC00323 lowres
Podle Petra Berana excelové zalistovací tabulky již přestávaly zvládat svojí funkci. "Množství vyměňovaných dat se nám několikanásobně zvýšilo a proto jsme hledali způsob, jak toto řešit. Pociťovali jsme tlak partnerů i zákazníků na množství a kvalitu dat, na rychlost jejich sdílení. A GDSN jsme vyhodnotili jako optimální řešení." Za největší benefit manažer Merchandise Business Support Director v Albert Česká republika považuje fakt, že GDSN představuje jednotný formát pro všechny partnery a trhy. "GDSN je globální nástroj," zdůraznil Petr Beran. V závěru vystoupení manažer uvedl, že zavedení GDSN napříč tuzemským trhem očekává v horizontu pět let.

V dalších prezentacích diváci mohli vyslechnout názory a zkušenosti manažerů firem jako Rohlík, Dáme jídlo, DataSentics, DoDo, Košík, Tesco, COOP, Makro či Plzeňský Prazdroj. Konference proběhla za finanční podpory Rady kvality ČR a pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.