Do GDSN se v Belgii a Lucembursku s podporou GS1 Belgilux dosud zapojily řetězce supermarketů Delhaize De Leeuw a Colruyt Group, Albert Heijn a Jumbo.
Od svého zapojení do GDSN v říjnu loňského roku společnost Makro-Metro dokázala zahájit rutinní výměnu dat pomocí globální datové synchronizace již se 120 dodavateli z různých produktových kategorií. Budoucnost sdílení produktových dat vidí ve využití Globálního datového modelu.
Mateřská společnost Metro Group působící v 36 zemích se aktivně podílí na vývoji tzv. Globálního datového modelu, projektu zastřešovaném celosvětovou standardizační organizací GS1. „Jako mezinárodní hráč chceme podporovat naše globální dodavatele. Při absenci mezinárodního modelu pro produktová data budou dodavatelé i nadále konfrontováni s různými datovými modely pro jednotlivé regiony nebo země, což jim brání dosažení vyšší efektivity procesů. Díky Globálnímu datovému modelu tuto bariéru v rozvoji retailu brzy překonáme,“ vysvětluje manažerka procesů v belgické společnosti Makro-Metro Katleen Pans význam standardizace výměny produktových dat v retailu.
Více o Globálním datovém modelu čtěte zde.
Mikuláš Černý
Manažer PR a komunikace
GS1 Czech Republic
Belgie: Makro-Metro v GDSN
7. leden 2021 |
| Mikuláš Černý